19 april 2017

Galna Dagar våren 2017

Jag har en princip att alltid besöka galna dagar på onsdagen och direkt från morgonen. I år var jag på morgontur och hade tänkt fara på fredagsmorgonen istället. Men eftersom barnen var hemma från dagis fick jag planera om helt och hållet. Och det blev torsdagkväll tillsammans med Nannu. Där var helt passligt med folk för att vara kväll. Tror torsdagen är lugnaste dagen. Vi strövade omkring, fyllde på i våra kassar och gick tillsammans till provrummet för att prova igenom det vi samlat på oss. Kasserade en del och gick till kassan. Via Delikatessen och så hem. Blev inte såndänt onödigt tvinnade flera varv i butiken som det brukar bli när man har hela dagen tid. Dessutom har nog de superbilliga erbjudandena blivit betydligt dyrare och det är inte mera lönsamt att köpa tandkräm och schampo från galna dagarna.

2 klänningar, en spetstopp och leggins. Ingenting onödigt med andra ord. 

Mamma hade köpt skjortor åt barnen och det hade inte kommit några nya på torsdagen så jag hittade bara den gula att köpa åt Mathias. Den vita hade mamma köpt som var meningen att byta till en större men glömde ju ta med den. Ganska dåligt med barnkläder tycker jag det var, Fanns inte några tunikor/klänningar till sommaren som det ha bruka.

Tänkte börja läsa en ny serie, hoppas den är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)