4 oktober 2012

De senaste dagarna

Har inte hunnit med mycket annat än jobb och träning de senaste dagarna. Typ. På måndagen var jag en sväng på kaffe hos en vän innan kvällsturen och på tisdag natt stod jag i centrum och kollade på huset som skulle flyttas. Dum var jag som inte tog kameran med mig utan fick fota med telefonen som inte precis är en hejare i mörkret. Jag kunde för allt i världen inte tro att de skulle lyckas få huset genom korsningen. Men allting var ju nog noga utmätat och beräknat för att ens göra ett försök. Mycket fascinerande enligt mig! Sällan man ser att ett hus flyttas i sin helhet mitt inne i centrum. Allt hittar dom på...




Igår innan jag åkte iväg på nattur var jag en sväng till tomten. Där hade det hänt grejer! Hussockeln är gjuten och fyllningen pågick igår, fortsätter ännu idag. Takstolarna stod fint uppradade och är nu intäckta i skydd från regnet. Väntar sååå att huset skall stå färdigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)