4 oktober 2012

Söker...

inspiration, idéer, tips, nya tankegångar till vårt kommande hus. Visserligen är det ingen brådska att få alla väggar målade i en annan färg än vit, men vardagsrummet och vårt sovrum är de rum jag vill ha färg på direkt. Funderar på en fondvägg iallafall i sovrummet. I vardagsrummet finns en massiv eldstad i grått som jag tänker utgå från. Just nu är valet mellan gråa väggar och ljusa soffor, eller ljusa väggar och gråa soffor. Jag vill också att det ska vara lätt att byta färg på vardagsrummet bara genom att byta färg på gardiner, mattan och soffkuddar. Och ja, jag är tidigt ute med att fundera och planera. Men jag vill ha tid att se på olika stilar för att hitta just den rätta.
Något jag är bombsäker på är att svart-vitt är inte ett alternativ. Svart vill jag överhuvudtaget inte ha. Tror att Daniel tänker i samma banor som jag; ljusa och "mjuka" väggar ska det vara. Försöker också övertala honom att vi ska måla gästrummet ljusgult.
Egentligen är det badrummet och wc:n jag borde fokusera på först, eftersom där måste kaklen upp innan man flyttar in. Har inte en blekblå aning om vad de ska bli för färg. Möblemangen i samtliga kommer vara vita.
Köket har vi äntligen valt. Skönt att ha det undanstökat. Känner på mig att allt detta inredande kommer bli ett stressmoment. Tur finns det tid ännu, sex månader iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)