27 december 2012

Julbak

Blev mycket bakande förra veckan. Man måste ju göra det då när det finns inspiration! På tisdagen bakade jag ju mjuka pepparkakor. På söndagen blev det pepparkaksmuffins och kryddkaka. Muffinsarna blev mycket goda och dem tänker jag baka på nytt senast nästa jul. Tyvärr är jag ingen bagare och glasyren på muffinsarna blev mindre lyckad men med övning kanske de någongång kommer bli bra.
Kryddkakan bakade jag första gången och som julgåva till min farmor och farfar. Så den fick jag inte smaka på men jag hörde att den var mycket god. Och det är ju roligt att höra. Det är alltid en liten risk att misslyckas när man provar på någonting nytt.


Blev så sur när jag inte lyckades med att få glasyren spritsad så till slut så slängde jag bara på med skeden och såhär blev resultatet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)