25 februari 2013

Himos

Vi anlände till ett soligt Himos lite efter lunchtid på onsdagen, drog på pjäxorna och började åka. Vi hade verkligen tur med vädret den dagen, solen värmde riktigt ordentligt ända tills den gick ner på kvällssidan. Vi åkte i ungefär fyra timmar innan vi letade rätt på vår stuga.
Att det är tre år sedan jag senast var i slalombacken märktes nog. Kände mig som värsta nybörjaren på min bräda. Ingen hade heller berättat att Himos består av svarta backar, svårighetsgraden svart = svår. Så det gjorde saken ännu värre, jag hatar branta backar! På kvällen blev det mat, bastu och sällskapsspel.
Torsdagen visade sig vara mulen och kall men vi spenderade ändå hela dagen i backen. När jag tröttnade på att åka ensam (jag hann ju såklart inte med i de andras fart) så hyrde vi skidor åt mig för resten av dagen så jag kunde åka tillsammans med de andra. Var riktigt roligt att åka skidor, länge sedan sist det också. På dagen grillade vi korv i backen och till efterrätt blev det (utspädd) kakao. Efter att alla fått värma sig i bastun tillredde vi en sen middag tillsammans. Till efterrätt blev det stekta bananer och vaniljglass. Hade inte ätit det förut men gott var det! Trots att klockan var mycket spelade vi ännu en stund innan alla stupade i säng.
På fredagsmorgonen packade vi ihop våra saker och begav oss sedan ut i backen. Åkte hela dagen och klockan närmade sig halv sex innan vi alla var samlade vid bilarna och startade hemåt.
Jag hade tre fina och roliga dagar tillsammans med pappa, M och snorungarna.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)