28 maj 2013

Super veckoslut

Har ett super veckoslut bakom mig! (Det är redan tisdag men jag har inte haft tid att blogga förrän nu)
På fredagen planterade vi jordgubbar med Christa och sedan njöt vi av molnen som skymde solen.


På kvällen släpade jag med Daniel till terrassen fast det inte var full sol. Patte joinade oss efter en stund och sedan slog vi oss samman med Annika och hennes kompisar. Efter en stund kom några ur "Tjejmilen-gänget" och det blev en massa liv vid bordet. Det är alltid så roligt i deras sällskap. När det blev svalt ute förflyttade vi oss till Glory Days. Trivsamt ställe. Jag och Daniel begav oss hem i tid då vi visste att det är "tidig" väckning följande morgon.
På lördag morgon lite efter klockan 10 anlände våra "slavar" ( som alla nog var där helt frivilligt!) och arbetet kunde sätta igång. Pojkarna byggde ihop ställningar medan vi flickor for ti K-rauta och söka några till penslar. Sedan målade vi alla i god fart och mycket skratt i några timmar innan det blev matdags. När huset var målat ett varv blev det bastubad och mera öl.


Efter lite övertalning fick jag med hela gänget till Paven på öppningsfest på kvällen. Pojkarna fortsatte hälla i sig öl och lonkero och jag som var kusk drack en blåbärslimsa. Träffade på massa bekanta och nya människor, roligt var det! När det blev kallt ville jag åka hemåt. 


På söndagen var det Naisten Kymppi som gällde. Solen sken när vi kom till starten men medan vi väntade på starten hann det komma lite regn. Milen gick vi sedan i halvmulet, vilket var helt skönt, det blev inte för svettigt. Jag och Annika gick på tiden 1timme 47 minuter. Min rygg tyckte inte riktigt om joggande och blev bara några korta stumpar som vi joggade. På flera ställen var det så smal gångbana att vi fick sicksacka oss förbi andra för att komma förbi, jobbigt. Kände ingenting i benen på måndagen men hälarna mina är sjuka av en blåsa på vardera. 
Innan start, pigga och ready to go!
 
En god stund efter att vi kommit i mål, lika pigga som innan start ?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)