10 juni 2013

God mat och bra sällskap

Once again var det ett fullspäckat veckoslut! Denhär sommaren verkar inte bli långtråkig i varje fall.

På fredagen var vi ju ute med arbetskompisarna. Vi blev bara 5 stycken till slut men det var roligt endå! Vi började med mat på El alba varifrån vi fortsatte till Paahtimo för att få i oss någonting varmt och gott. När några sedan ville börja bege sig hemåt gick jag och T ännu till Amarillo på en. Vi skvallrade en stund innan Daniel kom och sökte hem oss.

Kvällens outfit och en toast skagen till förrät

Supergod mat! Jag åt pepparbiff och grannen lax

På lördagen var det pappas 50-års kalas som stod på tur. Temat var "sommarfest, glöm inte hatten". Vi hade tur med vädret då solen sken hela kvällen, fast det nog blev ganska svalt. Vi skålade och pappa fick flera fina presenter innan det var dags för mat. På menyn fanns det rökt fisk, sallader och nypotatis, grillkorv och grillade revbensspjäll. Mycket gott var allting och alla åt säkert lite för mycket! För att undvika matkoma blev det program, vi delades in i lag och skulle tävla mot varandra i lite olika varianter av Mölkky och tennis. Jag är inte riktigt säker men jag tror vårt lag vann fotismatchen som avgjorde tävlingen. Jag deltog inte i fotbollen så min farbror tog min plats i laget. Det var en hård match och alla spelade som om det gällde liv och död! 
När vi hämtat kakorna blev det kaffe med tillbehör. Ljudnivån steg allt efter som kvällen gick och jag undrar ifall grannarna klagade! När klockan blev 12 åkte vi hem för jag skulle upp kl 6 iväg på morgontur. 
Det var en verkligt lyckad fest med härliga människor! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)