19 augusti 2013

Hår problem

På torsdagen hade jag äntligen mitt efterlängtade frisörsbesök. I maj hade jag senast fått lite ny färg i håret så det var verkligen på tiden. Fastän solen blekt mitt hår ganska bra till min naturliga färg. Jag ville ha rödbruna slingor men vi provade på någonting nytt så utan att egentligen "färga" mitt hår blev helheten röd-brun. Det var någon för mig ny metod som frissan använde, färgen hällde hon i en tub och på tuben satte hon på en borste som hon sedan borstade igenom mitt hår med. Den röda färgen är ju en färg som fort försvinner och mitt hår är inte alls mera lika rött som på torsdagen. Men det skiftar ännu i rött så jag är nöjd. Tänker också gå och inhandla en hårmask med röd färg som framhäver det röda igen.

Mitt problem är egentligen hur jag ska ha håret på bröllopet i helgen. Jag sku gärna gå till någon och få håret fixat men jag känner ingen i Åbo som vore villig att göra det billigt och till en frisör har jag inte råd. Jag känner inte heller för att fixa håret i Borgå på morgonen och sedan sitta flera timmar i bilen och vara rädd om håret.
Provade idag på att sätta fast håret mitt på huvudet lite och sedan locka det hängande håret. Idag lyckades det bra och jag ska försöka få det så på lördagen. Hoppas det går utan problem då!




Det syns kanske inte så bra på bilden att håret är fastsätt på ena sidan, lockarna blev inte heller riktigt bra på bild.  Verkligheten kanske tyr sig bättre ?!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. jaa just det, tänkte inte alls på ekofärger :)

      Radera

Tack för din kommentar :)