26 augusti 2013

Veckoslut i Åbo

På fredagen lite efter halv 1 startade vi mot Åbo och halv 9 på kvällen var vi framme hos Daniels syster. Det tog sin lilla tid. Vi var lite på sightseeing i Åbo, körde runt till några butiker och så till Mylly för att köpa en kragskjorta till Daniel. Jag hittade också lite smått som jag köpte. På kvällen var vi till Amarillo och äta med Daniels föräldrar innan vi slutligen körde ut till Vahto. Där fick vi ta itu med placeringskorten och pelarkorten som skulle vara på borden på lördagen. Vi fixade också presentpåsarna som alla gäster skulle få. Klockan 12 tyckte jag att nu räcker det för min del och vi gick i säng. Blev inte mycket sovit då jag vaknade innan 7.

På lördagen hade vi lovat vara barnvakt till 2½ och 1½ åringarna. Jag hade ingen aning om hur det skulle gå då barnen inte känner oss och vi inte dem. Och att tala finska med barnen. Men allt gick helt jätte bra direkt från morgonen, det tog inte länge för barnen att bli vana med oss, att varken mamma eller pappa fanns där gjorde det säkert lättare.
Vi packade in alla saker och ungar i bilen och körde till Kappelinranta där bröllopet skulle vara. Den mängden saker vi hade(!), först våra egna och sedan ännu barnens. Framme så blev det mat, det enda som krånglande med barnen, sedan dagsvila. Och vi fick sitta ner en stund. Tungt att sköta två små! :D Men inte fick vi länge sitta innan vi fick hjälpa igen med korten till bröllopet, så vi klippte och limmade i en timme medan barnen sov. Det är också ett projekt för sig att kunna fixa sig själv festfin och hålla reda på barnen som inte skulle få smutsa sina kläder, tur fick vi hjälp där att hålla reda på dem. Sedan blev det bröllop.

På söndagen vaknade jag av ett sendrag som inte ville gå över och är förvånad att jag inte väckte grannarna med mitt tjut! Vi hjälpte åt att städa festlokalen och vid halv 4 startade vi hemåt. Stannade i Lojo på kaffe och för deras butiker. Denhär gången blev det bara plast som fick följa med hem. Kvällen var tänkt till att ligga på soffan men Daniel som fick vila på hemvägen eldade bastu och grill, och tvättade ännu våra båda bilar, så nu glänser min också!

Och det där hemska sendraget jag hade gjorde att jag igår inte kunde gå ordentligt och ännu idag är benet ömt, otroligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)