26 september 2013

Färgproblem

Mitt senaste besök hos frissan syns ingenstans mera och nu är mitt hår ljust igen med en lite röd nyans. Och jag skulle måsta vänta ännu en månad innan det lönar sig att gå till frissan på nytt. Men då ska det bli mörkt!
Jag har inte färgat mitt hår på snart 2 år så jag sku inte villa göra en hemma färgning nu. Jag har bara gjort slingor under mina senaste frissa besök, och det gör redan mycket. Hoppas också det går att få det mörkt med bara en massa slingor. 


När jag lagade den röda-färgen senast så köpte jag ett balsam för rött hår, men jag tycker inte riktigt det har hjälpt.. Kanske man måste ha riktigt rött hår för att det där ska göra nån skillnad ?

Funderade länge om jag ska eller int ska, men på tisdagen kunde jag inte längre stå emot och var och köpte en hårmask för mörkt hår. Hade i en stund igår och då blev vissa delar av håret mörkare, idag hade jag i den en lite längre stund och ska snart se om det blev mörkare. Hoppas, för annars har jag inte mycket av mitt motstånd kvar mot en hemma-färgning! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)