1 september 2013

Sommaravslutning

Oj vad skönt om man sku vara ledig alla veckoslut! Kanske jag måste byta jobb.. :D
På fredagen när vi var till citymarket och handla hade de någonsorts buffé bland hyllorna, helt underligt! Där fanns inga skyltar eller någonting för att berätta vad det var för grej på gång. Men folk smakade gladeligen på det som bjöds.


På kvällen fick vi gäster som vi väntat på länge. Pojkarna badade bastu i flera timmar och vi flickor pratade om allt och ingenting, och beundrade lilltösen. Vi åt lite smått som jag hade fixat och vid halv 11 åkte de hem.


Blev skinkpaj igen, men den har alltid lika bra åtgång! 

På lördagen provade jag min nya köksassistent och bakade semlor. Lätt som en plätt var det ju! Ska försöka baka bröd lite oftare. Nästa gång ska ja försöka komma ihåg att laga lite större semlor. 

Varma semlor med lite smör på



På eftermiddagen var vi på kalas (jag tycker att det är kalas hela tiden!). Vi är många som fyller år under sommaren tydligen. På hemvägen var vi på sightseeing i grannbyn, vi tycker båda om att se på andras hus. På kvällen var vi ner till Pellinge och Benitas en sväng. Såg på brasan och raketerna innan vi körde upp tillbaka. Tydligen hade huset vårt haft strömavbrott under kvällen trots att vi helt missat att det åskat. 

Idag har varit en såndän skön och slapp söndag. Klockan var nästan 10 när jag vaknade och efter flera nätter med dålig sömn var det skönt att vakna utvilad. Jag försöker få igenom en "tradition" här hemma, att på söndags mornarna som båda är hemma äter vid morgonmålet framför tv, så morgonen började med mina semlor och Huvila ja Huussi. När Daniel var till punttis hängde jag hos mamma i någon timme. Tog hem min digibox, så nu kan jag börja banda allt jag vill se på. Sedan var vi och köpa en ny stekpanna och så skulle vi ha antennställning men det fanns inte förtillfället. Vi hittade allt möjligt annat istället. Provade stekpannan direkt då det blev pripelsås och spagetti. Nu ska kvällen avslutas med bastu och ett glas limsa. 



1 kommentar:

  1. Hushållsassistent e no av dom bästa sakena man kan ha i köke! För de e ju faktist int så svårt att baka de e ju dedär knådande som bara e så jobbit att man gör de ti svårt... Ja ha å baka jättemycky mera efter att ja fick den :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)