26 september 2013

Veckans bakning

På söndagen hade jag bullabak i brist på annan sysselsättning. Pojkarna var glada när de fick nygräddade bullar på "kaffepausen". Satte största delen i frysen så vi har att ta fram på vinter när det kommer gäster.
På måndagen provade jag på cupcakes för första gången. Frostingen blev som på bilden men inte så som jag ville ha den. Får prova ett ny recept nästa gång. Cupcakesen var iallafall mycket söta och en räckte bra till.
På tisdagen lagade jag en ostkaka första gången. Den bjöd jag på igår då jag hade PartyLite bjudning. Fick mycket beröm för den och flera som ville ha receptet! Jag hade fått receptet av en vän som brukar bjuda på ostkaka alltid då det är kalas.
Nästa gång jag bakar blir det nog bara vanligt bröd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)