15 september 2013

Veckoslutets godheter

Besöket hos mamma på fredagen resulterade i en kass med grönsaker; självodlad spenat och tomtater, gurka och paprika från butiker. Så jag bestämde mig för att prova på att laga någonting jag inte lagat förut; tomatsoppa på färska tomater och spenatplättar. Soppan blev god men lite för stark då jag satte i lite sambal oelek. Lärde mig till nästa gång att den chilipastan är stark! Av spenatplättarna var det inte många som såg ut som plättar men nu smakade de söndriga plättarna också riktigt bra! Måste öva mig lite på dedär plättstekande...



På lördagen blev det tortillas med Nixu, Micke och Thomas. Det är något som alltid är lika gott!


Idag ville jag ha mannagrynsgröt på morgonen men det var nog sista gången jag kokade det före vi får en teflonkastrull! Så jag fick skubba kastrullen för att få bort det som brann fast... Men gott var det med mannagrynsgröt! Och IKEAS hallon-blåbärssylt på. 


Nu skulle jag ännu måsta fixa en stor sats karelskstek och potatismos så Daniel har mat till veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)