4 november 2013

Redan november

Novembers första veckoslut bakom och jag har haft en riktigt bra helg. På fredagen gick dagen åt på stan med mamma och Daniel. Till lunch/middag blev det hemlagade maletköttbiffar och en misslyckad  men god sås till. På kvällen var jag en sväng till jobbet och skvallrade. Sedan var soffan min vän tills det var läggdags.
Vi var och köpte min julklapp på dagen, något jag verkligen har nytta av; en vetedyna. Och som det står på förpackningen är den nog en bästa vän! Så skönt att lägga sig på soffan och sätta dynan på ryggen när det smärtar som mest!
På lördagen fixade Daniel lite utomhus medan jag plockade och sorterade inne. Det finns alltid något man kan fixa undan. På eftermiddagen blev det middag hos mamma. Satt där i några timmar, såg på bilder från deras senaste resa. Jag tyckte vi varit hemma tillräckligt och ville göra någonting denna lördagskväll så det blev en "minidejt" på Coffee House. Där finns en massa gott man vill provsmaka! Undrar hur där är andra dagar/kvällar, nu var stället fullt med icke myndiga personer, inte för att det störde men man undrar om inte äldre också hittat dit?! Sedan mötte vi ännu upp Max på Amarillo för en kall. Vi hade en del intressanta diskussioner och tiden sprang iväg. Träffade också på några bekanta innan vi åkte hem.
Söndagen igen gick åt till städande. Jag städade hela huset medan Daniel var ute på gården och pysslade med allt möjligt. På eftermiddagen hade vi kaffegäster som inte drack kaffe men det var roligt att träffa dem.

Vitlökssniglar

Stekt gös med potatismos och grönsaker

 Kakao och Mariannemocca

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)