22 januari 2014

022 - Djur

022. Finns det något djur du kan ha ihjäl utan att må dåligt efteråt?

Igen frågan; vad räknas som djur ?
Jo för jag kan med gott samvete ta livet av myggor, flugor, spindlar och andra småkräk! Allt som går under kategorin pukadjur och ger mig nippor lever inte länge i mitt sällskap. Större djur sedan då, nu har jag inte haft ihjäl något större djur så kan inte uttala mig i den saken, men jag tror nog jag skulle må dåligt efteråt. Om det sedan är i gott syfte som man har ihjäl ett djur är säkert en helt annan sak,(fast jag vet inte om jag skulle klara av det). Om ett djur till exempel blivit påkört och lider, så är det bättre för djuret att bli avlivat och slippa lidandet.

1 kommentar:

  1. Usch ja om något djur lider så är det ju bättre att det får somna in, men vet faktiskt inte om jag hade klarat av att göra det själv. Hade nog frågat runt lite om någon annan kunde göra det istället, ringt någon som jagar eller något :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)