13 januari 2014

Babyrum

Här hemma ska vi sätta igång med följande projekt, Matildas rum. Nu är det möblerat i all hast men funkar bra när skötbordet är närmast dörren så att det inte blir så lång väg till kranen. Nu ska sängen in i rummet och då måste vi möblera om, så att det blir praktiskt men samtidigt mysigt och bra för en baby.
Väggarna ska prydas med tavlor och hyllor. Om jag ska vara ärlig har jag lite tröttnat på de gula väggarna, men när jag inte hittade en passlig tapet då så fick det bli gult, för jag ville inte att alla rum sku vara vita. Kanske jag kan övertala Daniel att det behövs målas eller tapetseras, kröhöm. Sku vila en vägg tapetserad med en barntapet och de andra vita eller hålla dem gula om det passar.


Den bruna byrån vet jag inte om jag alls sku vila ha i hennes rum men den ryms inte någon annanstans i vårt hus heller. Dessutom sku jag helst vila byta ut alla de bruna möblerna till vita men det är kanske en onödig kostnad nu. Fast jag hittade ett fint vitt skötbord på facebook-kirppiset som inte var så dyrt, men men.. Kanske jag en tid kan föra bort byrån innan jag bestämmer mig om den ska säljas eller ej. Får se vad vi tycker ikväll när vi flyttar sängen.
Snart behövs ändå inte skötbordet mera så då blir det mera utrymme i hennes rum. Hon ska ju rymmas och leka där också.
En matta måste vi också få skaffat. Tror det blir ett besök på IKEA inom en snar framtid. Fast där lär jag inte ska hitta en matta som tilltalar mig.

6 kommentarer:

  1. Tapetsera en vägg och låt de andra vara gula, de en bra å neutral färg. Ifall ni int behöver det bruna skötbordet, så vi sku kunna ta det tibaks :) K.V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har bara int hudan färg de ska vara på tapeten så de sku gå ihop me de gula ? Flera ungar påväg ? ;)

      Radera
  2. Men jag tycker byrån är hur fin som helst! Och är det inte bra med mycket förvaring i barnrummet :P Om den är trä och inte spånskiva kan man billigt måla den vit och till och med byta knopparna om man vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu e den fin, int e de frågan om de :D förvaring behövs ju alltid, underligt hur mycke saker en sån liten människa kan ha! Den e trä, åtminståne int spånskiva, tack för tipse! :) fast ja e int så händig av mig, vi lacka spjälsängen o ja tyckt att de va första o sista gången ja antar ett projekt att byta färg på en möbel :D fast spjälsängen va nu kanske int bästa att börja me..

      Radera
    2. haha :D jo men en spjälsäng låter ju kråtit. O de värsta e att de sällan räcker med ett lager färg. Där ska man sen stå o vrida o vända o vänta på att de tårkar så att man kan måla igen. Evighetsprojekt... De e bra om man sku råka ha målarglada män i huset :P

      Radera
    3. Daniel e duktig på att måla men de e int hans favoritsyssla :D

      Radera

Tack för din kommentar :)