31 januari 2014

PT

Idag har jag varit på personal trainer konsultation för att sedan träna tillsammans med en personal trainer. Vi gick igenom vad jag gjort förut, vad jag mitt mål är nu, hur jag vill träna osv. I nästa vecka får jag ett program jag ska träna här hemma som jag varvar med mina vagnlänkar. En gång i veckan kommer jag sedan träna med min personal trainer på gymmet.
Vore det bara vara fast i att få bort graviditetskilona sku jag nog själv jobba bort dem. Men nu är det min rygg vi ska träna. Alla ryggens muskler ska byggas upp igen till en stark rygg. Så det kommer säkert bli en hel del core-övningar för att stärka kroppen. Just nu är det så illa ställt att alltsom oftast när jag ska ligga på mage, känns det som att ryggen brister. Och det där med att man behöver magmuskler, det vet jag redan. Och de finns nog där. Att ligga på golvet på rygg är inte heller bra, känns illa. Så jag har en del att jobba för.
Att få bort några kilon hoppas jag går där i samma väva, hela kroppen kommer ju ändå att tränas.
Hon ville gärna veta hur jag äter och där har jag en del att förbättra. Fast jag äter hälsosamt (gröt, sallad, kvarg, proteiner) så äter jag helt för sällan. Hon sa att jag borde äta med 3 timmars mellanrum för att kroppen inte ska gå på sparlåga. Får se om jag klarar det nu när jag är hemma (under en arbetsdag åt jag med max 4 timmar imellan).

När vi pratat färdigt fick jag delta i hennes spinningtimme fast jag egentligen inte är berättigad att delta i timmarna nu. Så riktigt skönt att få avsluta "vardagen" med ett spinningpass. Benen skrek hosianna!

Jepp, jag väntar med iver på mitt träningsprogram! Och att någon tränar med mig för att se att det blir rätt! Det blir så lätt fel ställning, vikt eller så gör man själv fel när man tränar på gym! Vet man inte vad man gör får man fort sjukt.

2 kommentarer:

  1. de e no int kiva om ryggen e i dålit skick :/ man e ju helt slut ren om man har sjuk rygg ettpar dagar så att ha de helatin kan int vara kiva! :) men de e ju bra att du har hjälp att få den i skick! Den ska ju helst hålla några år till :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har ju nog hunni vänja mej ren, så många år ha den ändå vari sjuk :D men de sku vara helt kiva att ligga utan att få sjuk rygg :D o att kunna gå längre sträckor utan att de sen känns i ryggen :)

      Radera

Tack för din kommentar :)