24 februari 2014

055 - Städning

055. Är du en organiserad person?

Ja, det är jag. Vågar jag påstå. Beror ju lite på vem man frågar. Jag vill ha saker på ett visst ställe, och de ska vara där jag satt dem. Papper och andra viktiga saker ska finnas så att man fort hittar dem utan att behöva söka.
När jag var yngre såg mitt rum ut som ett bombnedslag jämt, allting låg ungefär huller om buller och skrivbordet var överbelarmat med allt från skolsaker till cd-skivor och smink. När jag fick ett eget hem blev jag fort hemskt organiserad, alla saker har egna platser.
Jag går inte och städar varje dag här hemma men det är inte många dagar jag orkar se på saker som ligger på fel ställe. Jag plockar hellre upp medan det är lite än släpper det onödigt långt. Helt enkelt för att jag får något fel om det är saker och kaos i hela huset.
Köket är nog det ställe hos oss som oftast är råddigt men där blir det ändå fort ordning när jag sätter fart undan och ska ha stöket ur ögonen! Kläder samlar jag på byrån i sovrummet i en hög tills jag får tillräckligt och sorterar i byk och vad som ännu går att använda in i skåpet. Allt damm och aska som syns i vardagsrummet gör mig ibland riktigt frusterad så ytorna i vardagsrummet får ett varv med dammtrasan rätt så ofta.
Just nu sitter jag i en soffa där dynorna och filtarna inte är som de ska, det ligger en bitleksak brevid mitt knä och jag sitter nästan på en hög tidnignar. Bordet har en hög post och flera elektroniska manicker på sig. Men idag får det vara, för jag är så trött att det är sängen som kallar. Ordnar upp det imorgon istället.

Till vardags är vårt kök sällan så här tiptop! 


1 kommentar:

  1. Fint att det finns fler som vill ha saker där dom ska vara :) Jäklar vad snyggt kök ni har också!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)