26 februari 2014

057 - Städning

057. Vem är det som städar hemma hos dig?

Jag kan inte ta åt mig all ära och säga att det är jag, för den som senast dammsög var Daniel. Jag är den som plockar undan saker här i det här huset. Visst kan Daniel också göra det ibland men då tycker jag saker hamnar på fel ställen, alltså vill jag göra det själv. Jag tror att vi delar ganska jämt på städningen, ofta blir det så att vi dammsuger turvis eller så städar vi tillsammans. Jag kan bra torka damm och dammsuga men när det kommer till att torka golv så tar min städlust slut. Så det är Daniel som torkar golv, jag kan göra det någongång, hemskt sällan. Och svärmor min tvättar våra fönster och speglar.
Nu när jag är hemma så blir det kanske jag som städar lite oftare men bara för att jag är hemma med en baby betyder det inte att jag är någon städerska, så Daniel får nog också dra sitt strå till stacken ibland! Jag brukar också ge Matilda till honom och kräva ro att städa, då får de hållas ur vägen eller gå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)