14 april 2014

Babyblogger

Hej Alla!
Idag har jag varit på 5-månadersgranskning till rådgivningen för att se hur mycket jag vuxit. Där fanns så massor att se på att jag inte visste vart jag skulle fästa blicken. 
Inne hos rådgivningstanten var det roligt en stund. Jag sattes på vågen och sedan på "längden", 7985g och 67centimeter, det ni! Men sedan hamnade jag på magen och då blev jag arg. Fast det fanns fina leksaker att se på och i mammas famn var det bra. Men sen, sjuttons tanten som och sticka mig! Då först blev jag arg, jag var så arg så arg så arg. Jag riktigt gormade. Och lite som jag lugnade ner mig kom hon och stoppade något äckligt sött i min mun. Tur vet jag hur man spottar! Tutten fick jag som tröst men den föll bara ut då jag snyftade så mycket. Fick sitta i mammas famn en stund och så fick jag byxorna på tillbaka, då blev det bra efter en stund. Fast tanten tyckte jag inte längre om, henne blängde jag bara på, hmfp! 
Bilstolen är trygg och när jag fått lugna mig där en stund var allting glömt. Vi gick in till följande tant som pratade så snällt. Henne ville jag också prata med så jag berättade allt möjligt tills jag upptäckte lampan i taket. Den var hemskt intressant och den kunde jag också prata med. Fast när tanten och mamma försvann ur sikte tyckte jag det blev lite tråkigt. Så det passade att gnälla en stund, trött var jag ju när mamma väckt mig så tidigt. 



Jag lär mig hela tiden nya saker och utforskar allting, helst med munnen. Jag har hittat på att suga/dra in nedre läppen och "brumma", jag kan också prata med läppen innåt. Jag svänger mig från rygg till mage och sträcker mig upp på armarna. När jag riktigt mycke vill så svänger jag mig också från mage till rygg. Jag övar mig för att börja krypa med att dra benen under mig och lyfta på rumpan. Lekmattan jag brukar ligga på är helt för liten, efter en stund ligger jag på bara golvet. Jag kan åla mig som en mask och ibland går det bakåt. Om jag riktigt mycket vill ha en leksak så far jag nog efter den också! Hittar jag tutten sätter jag den i munnen, alltid lyckas det inte men efter en stund så. 



Jag kan sitta korta stunder bara jag får luta mig lite mot fötterna. Där hittar jag också mina tår. Jag dregglar så förskräckligt att skjortan alltid är blöt och arg blir jag när mamma ska byta skjorta på mig. Jag sover från 20 till 08 men jag drömmer så mycket på nätterna att jag gråter i sömnen och måste få tutten. 



Mat, det är gott! Allt som jag smakat på har jag ätit och fy mamma om hon inte lagar en ordentlig portion. Risgröten är inte så värst god men jag äter den ändå, det är ju mat! 
Annars vet jag nog vad jag vill och vad jag tycker om. Och inte tycker om. Det visar jag också. 


Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)