1 april 2014

Dumma hjärna

Jag är den som brukar somna som en stock när jag kommer i säng om kvällarna (med undantag när det är fullmåne, för då sover jag inte alls typ) men de senaste kvällarna har det tagit helt för länge för mig att somna. När jag släcker lampan börjar tankarna springa marathon i huvudet på mig. Allt bara virvlar omkring utan vare sig början eller slut. Jag kan inte greppa någon tanke och följa den till slut utan tankegången bryts och hoppar till något annat. Och så hoppar det fram och tillbaka, tusen olika tankar som far omkring. Sku det nu ens vara något viktigt jag tänker på men när det är helt onödiga saker.

Och när jag väl somnar, så drömmer jag så mycket att jag inte "hinner" sova. Det vill säga att när jag vaknar på morgonen känns det som att jag inte sovit just alls för att jag drömt så mycket och är helt slut. Och om tankegångarna är råddiga på kvällen, så är det inget emot vad mina drömmar är! De först är både huvudlösa och fotlösa!

JOBBIGT


bilder från google. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)