29 november 2014

Det röda flyttade in

Lilla julen till ära städade vi huset igår (allt hann vi inte med innan vi fick finbesök av en liten prinsessa). Och på kvällen var mamma här och hängde upp gardiner med mig. I fjol hade vi inte julgardiner så de är helt nya. Julbelysningen satte vi också fram, och de 4 tomtarna vi har.
I veckan var vi både till IKEA och Borgås krimskramsbutiker för att handla lite julpynt. På IKEA hade de absolut ingenting alls som var värt att betala för, alla silverfärgade pynt var slutsålda. Fast jo visst, 2 röda dynvar hittade jag. I Borgås butiker var det också ganska så dåligt, eller så är jag för kräsen, men jag hittade iallafall silver julgransbollar.




Jag glömmer alltid bort hur mycket ljusare köket blir när man sätter en ljus duk på bordet, hela köket liksom ljusnar upp. Duken fick jag till lillajulsklapp av mamma. För att hon visste att vi inte har någon julduk som passar på vårt enorma bord. Tack mamma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)