7 december 2014

Mitt veckoslut

Här har vi haft ett ledigt veckoslut. Ingen stress och ingen sträng tidtabell att följa. Det har varit så skönt. Och vi har fått umgås med fina vänner.

På fredagen hade både jag och Matilda en bra dag. Inget pirr och gnäll utan bara skratt och roliga lekar. Och så tog hon en 3+ timmars dagssömn! Vi var med C en sväng till butiken, sku jag inte behövt ingredienser till lördagen hade jag nog lämnat besöket imellan. Härriguud, folk är galna bara för att butikerna ska vara stängda EN dag. Nå där i butiken så extempore bestämde vi att vi sku äta pizza och bara chilla. Daniel var bara hem och äta en snabb sväng på kvällen så vi hade en riktig tjejkväll med Matilda och C. Matilda somnade ganska snällt så vi hann sätta på en film innan klockan var massor. Senast såg vi på Frozen så nu blev det Brave. 

Blev lösgodis också, fredagen till ära. 

Lördagen började vi med ett lite finare morgonmål, olika pålägg och havrebröd. Matilda var också överlycklig när hon fick en smörgås med ost och gurka. Dagen gick här hemma, bykade och stökade lite. Matilda sov igen 3 timmars dagssömn. Det är nästan så länge att man inte vet vad man ska göra, haha. När hon äntligen vaknade fick hon mellanmål och sedan packade vi iväg oss mot Sibbo. Ungefär en kilometer från familjen L hade Matilda underliga ljud och så spydde hon upp mellanmålet. Hon verkade inte må dåligt efter att det kommit upp, hon var lika glad som hon varit hela dagen. Så vi var välkomna till dem ändå. Fast vi fick börja med att tvätta kläder och bilstolen. Där blev det sedan middag. Nästan som på restaurang! Kvällen gick med lekande barn, prat och skratt. På tv:n hade vi på slottsbalen och kommenterade kommentatorerna. Matilda vägrade sova när hon inte fick en egen spjälsäng så vid 23 fick vi börja söka oss hemåt. Men det var en annan femma att få fast bilstolen tillbaka.  Det är alltid lika roligt att träffa familjen L, fast det är stökigt med barn och lite lugn och ro.  När vi kom hem satte jag ännu på en tvättmaskin med spykläder så fick vänta till kl 1 innan vi kunde gå och sova. 

Jag hade slängt ihop en sallad som vi tog med. 

Supergod mat bjöd de på, och mätt blev man! 
När maten sjunkit blev det glögg, jultårtor och en julig kladdkaka. 
Idag tog vi en riktig sovmorgon och klockan var nästan 10 när vi steg upp. Dagen har gått här hemma, jag har ordnat upp och städat hela huset. På eftermiddagen hade jag en TW här hemma. Min sista ser det ut som. Vi var några få och jag bjöd på glögg, jultårtor och pepparkakor. Matilda har varit hur snäll som helst hela dagen. Och ännu till somnade hon utan ett pip. Själv, I sin egen säng. 

Nu ligger vi på soffan och ska kolla veckans Revenge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)