24 februari 2015

Veckoslut med Mumin

Veckoslutet som gick spenderades både i jobbets och ledighets tecken. På fredagen efter min morgontur var jag lagom trött men Daniel undrade ifall vi kunde bjuda familjen L på bastu, och varför inte tänkte jag. Men det tog så länge innan de kom att vi redan hann bli rädda att de backade ur :D. Pojkarna hoppade i bastun och vi flickor pratade skit och höll reda på ungarna. Som vi försökte få och sova med dåliga resultat. Mitt i plötslig fick Daniel för sig att de ska fara en sväng till stan så det vara bara att vinka hejdå och själv kröp jag under täcket. En stund sku dom vara men klockan var 03:40 när jag hörde att han kom in. På morgonen såg jag att Benny Törnroos och Mumin sku uppträda i S-market så jag beslöt att vi far dit med Matilda. Och i värsta krabbisen var det någon annan också som sku med. Därifrån for vi till mamma/momi och mofi för att Matilda sku ha mat och dagsvila. Under tiden var vi ett varv till Konstfabriken då jag ville kolla in Skidis flyttförsäljning som nog inte var till någonting. Men inne på Stadium fick jag krapulanten övertalad att köpa en ny rock till sig, så helt onödigt besök var det inte. På kvällen när vi kom hem lyssnade vi på Muminsånger och dansade tills vi var svettiga med Matilda. Senare kom ännu Matildas gufar och famo och fafa på besök.
Söndagen gjorde vi inte mycket, dåligt väder som det var. Jag hade en kvällstur som väntade på mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)