21 mars 2015

Halva Mars

Vi lever nog ifall det är någon som saknat oss. Det har bara inte blivit av att skriva något blogginlägg fast jag flera gånger tänkt att nu ska jag skriva. Det har nu bara varit vanlig vardag här hos oss de senaste veckorna. Nästan iallafall.

Vi har hunnit ha gäster en hel del och så har vi förstås själva också varit på vift.

Förra veckoslutet firade vi Matilda-dagen med lite kaffebjudning för dem som Matilda betyder allra mest för. Jag bakade en Tosca-kaka för första gången, det är nog en av mina favoritkakor. Matilda fick några små fina presenter namnsdagen till ära; el-tandborste, sandlådsbilar, docka, klossar, mugg och en skjorta. Klossarna var absolut det bästa för de bygger hon med varje dag. El-tandborsten har också gjort att vi äntligen får borsta hennes tänder ordentligt utan skrik, eller hon tjuter av skratt när det kittlar i munnen nu.





Efter namnsdagsfirande blev det Melodifestivalen och fulla karlar som hade aningen för hög ljudnivå. Ölen hade tydligen smakat ute i skogen där de var på talko.
Både lördag och söndag förra veckoslutet befann vi oss på "morgonkaffe" vid 10 hos någon. Inte alls så dåligt att redan den tiden ha fått gjort någonting vettigt.

Matilda saknar snön, pulkan glider dåligt på sanden
Denhär veckan har jag varit ledig ända sedan måndagen vilket betyder jobb idag och imorgon istället. Matilda har varit några dagar hos dagmamman och leka med pojkarna ändå. Hemma har vi också hunnit studera gården och vara ut på länk.
På onsdagen var jag med Christa till Itis och shoppa. Jag hade inte varit där efter att de renoverat och nu var det ju fint när allt var nytt och fräscht, inte alls sådär slummigt det var förut.

Kina-buffé till lunch, mums!

 Igår var vi med Matilda till muminparken på förmiddagen. Vi fick ingen lekkompis med och hon sku så gärna ha lekt med någon. Flera gånger som hon gick efter något annat barn ifall hon sku ha fått vara med. Men det var iallafall roligt att rutcha så det gjorde hon mångamånga gånger. Efter parken for vi till mamma/momi för lunch och dagsvila. Vid middagstid lämnade jag Matilda där och for hem för att laga mig färdig för bowling. Vid 21 intog vid banan vid Flamingo med N och A och bowlade i nästan 2 timmar då vi fick lite extra tid. Roligt med extempore sysselsättning en fredagkväll i bra sällskap där det inte är tyst en minut heller :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)