10 juni 2016

Sjukstuga vol.126

Här har vi varit sjuka hela veckan, nästan hela högen. Mathias som förra tisdagen var helt färdig med 30 grader feber var som genom ett trollslag helt frisk på onsdagen! Varken öga eller näsa som rann. Men torsda-freda natten hade han skrik-attacker och ville inte ligga ner så tog en läkartid åt honom för att visa öronen. Rena var dom så det var någonting annat som bråkade med honom. Förklarade åt Matilda att doktorn ska kolla på Mathias, det är inte hon som är sjuk. Men hon bara fortsatte med sitt "jag är sjuk", och när vi kom hem hade hon 38 grader feber. Så sista varma dagen låg vi inne på soffan och såg på mumin.


Veckoslutet gick sedan i flunssans tecken, vi gjorde inte så mycket annat än såg på mumin, lekte och var ute korta stunder. Matilda var feberfri men snuvig så på sista simningen for vi ändå. Men det var nog inte så bra för efter det blev Matilda värre, Mathias snorig och jag fick också flunssa..
Någon har beställt svalt väder och denhär veckan har nog kännts extra kall tycker jag, inte för att vi nu varit så mycket ute ens. En stund varje dag för att få lite frisk luft. På tisdagen var Matilda med famo till frissan och det försvann nog säkert 8cm av lockarna, buhuu.
På onsdagen vankades det sommarfest för mig med mina arbetskamrater, roligt att se dem efter nästan ett år hemma. Denhär gången åkte jag snålskjuts så jag kunde dricka lite vin med maten. Kvällen blev ganska sen och jag trodde jag sku bli galen när Mathias vakade mellan 4 och 6, då hade jag sovit typ 2 timmar. Nå vi sov sedan till 9 så jag överlevde.


Torsdagen blev lekdag och Daniel kom hem tidigt för att börja veckoslutet. Eftermiddagen och kvällen spenderade vi med att ordna upp och städa i 2 rum. Det verkar aldrig ta slut det här att ordna upp! 

Idag var jag med mamma till loppis och söka bort mina klänningar som inte blivit sålda (sålde dem sedan via facebook på några minuter) och så till torget och honkkarn för att köpa plantor och blommor. På eftermiddagen var vi alla ute, Daniel kopplade någonting, jag planterade det jag köpt och Matilda pynjade på med sitt, plocka småsten t.ex. På kvällen hade Daniel bastugäster så jag slängde ihop en rabarberpaj som nästan var oppäten när jag kom tillbaka med en nybadad Mathias. 



Nu hoppas jag denhär flunssan ska börja lätta för Matildas del så vi kan börja träffa folk och inte bara sitta hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)