5 januari 2017

Mellandagsrea

Hörde i radion att mellandagsrean är den största rean i Finland och då gör också folk av med mest pengar (december överlag) och jag har sett flera blogginlägg om "mellandagsreafynd".
Förra veckan var jag ett varv till både Jumbo och Konstfabriken men det blev inte många reafynd, iallafall inte åt mig själv. Åt mig själv hittade jag en halsduk och en 3-pack strumpbyxor. Kanske det när jag just nu inte behöver någonting, och är mitt imellan 2 klädstorlekar så ingenting sitter riktigt bra. Dessutom har jag under December-månad fyndat åt mig sådant jag verkligen behövt; underställ i merinoylle, skidbyxor och softshellbyxor. Köpte också en ny skjorta till julen på -60% och mamma hade köpt jegging jane åt mig när vi var i södern och man fick de på -40%. Så för tillfället är mitt klädskåp under kontroll. Och snart ska vi till Stockholm så jag sparar lite pengar till det också ;).
Från rean köpte jag skor åt barnen från Stadium så nu har båda tossor till våren och sommaren då de finns i flera storlekar. 9,90e för nya ordentliga skor är ingenting så bra att ha i skåpet färdigt.

Och medan jag sitter och funderar på att jag inte behöver någonting kommer jag på saker jag visst sku behöva som nya svarta basictoppar, mina är nästan genomskillniga redan. Och en ny skidrock men den försöker jag hitta på våren när de säljer bort billigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)