24 maj 2017

Inlett joggandet igen

På vändagen anmälde jag mig och Nannu till Naistenkymppi, bra erbjudande så man måste ju passa på. Min tanke var att jag har hela våren tid att fara ut på länk och träna upp konditionen igen. Nå hur gick det med den saken ? 3 länkar med joggande och 2 med vagnen, inte så hävt alltså.
Första länken gick över förväntan, fötterna gick av sig själva och jag orkade bra. Slog nytt rekord på samma gång också, bästa tiden per kilometer sedan hösten 2015. Länk nummer 2 blev till ingenting, orkade bara jogga några minuter i gången och vände hem tillbaka efter dryga 2km. Sista jogginglänken hade jag igentligen inte ork för men tänkte att jag måste ut och jogga ännu en gång innan loppet. Tänkte att orkar jag inte så går jag, vad är nu där när jag från början är trött. Men sidu bara så jag orkade, 5km på 34 minuter, så mer än nöjd! Efter 10 månaders paus från joggandet så tycker jag det var en helt bra länk.

Söndagens Naistenkymppi hade jag som mål att klara på under 90minuter, och vi kom i mål på 1 timme och 20 minuter! Och det kändes som vi gick mera än joggade då början var så trög, sedan kom det trafikljus vid 1 km. Och hela vägen fick man bara stanna upp när det var gående mänskor på banan fast vi startade med "hölkkääjät". Sista 3 kilometrarna joggade vi på hela tiden, sicksackade förbi de som kom ivägen.


Naistenkymppi-evenemanget hade bytt ställe helt och hållet sedan jag deltog 2013, de hade gjort en hel del förbättringar med arrangemanget men ännu finns det förbättra så ska kanske ge dem lite feedback och så se om de fått några små saker fixade till nästa år.

Massor med mat fick man, men en stark bönsallad efter 10km var nog inte så passande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)