6 maj 2017

Svamligt

Medan andra firar lördagkväll med vänner och några svala, har jag ångtvättat köksgolvet och wc:n. En så rolig kväll har jag haft. Eller stund, det tog ju nog inte så länge. Dagarna och veckorna bara springer, snart är det sommar fast vädret ännu tror det är mars.
De senaste veckorna har vi mest bara varit ute, har 4 projekt på gång så det finns att göra. Hur skönt det än är med fint väder och snart sommar, stör det mig att ju mindre man är inomhus, destu råddigare är det! Man bara kommer in, slänger av sig kläderna, kokar mat och äter, så försvinner man ut igen. Och allt typ bara lämnas kvar, ingen hinner städa. Så huset ser lixom ut där efter också, huoh. Nå idag har iallafall Matilda själv plockat bort alla leksaker från vardagsrummet så man kan gå utan att snubbla. Väntar att få slänga ut mattorna och tvätta alla golven ordentligt efter vintern.
Denhär veckan har vi haft mycket program känns det som. Rådgivning, vasu, gynekologbesök, dagis, jobb och vanlig vardag. Jag har haft 2 kvällsturer och de dagarna känns nog ganska onödiga, känns att jag inte hinner göra någonting, att påbörja någonting och sedan bara kolla på klockan hela tiden. Och denhär veckan som förmiddagarna varit obefintliga då vi haft morgontider på alla ställen.
Svammel svammel, blir ett inlägg om allt onödigt märker jag.. Idag gick ti tidigt ut, Daniel började måla huset och jag höll reda på barnen så de inte var ihop med målburken. Radade lite ved mellan varven. Veckohandlingen skötte vi undan med Matilda medan Mathias sov. Barnen fick ha lördagskväll med smörgås och glass till kvällsmål. Båda somnade ganska fort efter en lång dag, mest utomhus.
Imorgon ska vi väl fortsätta med projekten utomhus men också hinna träffa ålänningarna ett varv. Ska bli roligt att ses, har gått ett litet halvår igen sedan senast!

En några veckor gammal bild kan jag bjuda på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)