15 augusti 2017

Blandade bilder från sommaren

Som småbarns mamma är det sällan man hinner sätta sig i solen med en bra bok, men denhär sommaren har jag hunnit det några gånger

Hade tänkt att det blir många parkbesök under sommaren, nå hela en gång var vi till parken. Måste nog skärpa mig på den fronten. 

Medan Daniel byggde färdigt sandlådan serverade jag lekstugskaffe med rulltårta

Mina martaland som i Juli inte ännu såg så häva ut har nog tagit sig och jag har skördat sallad, spenat, grönkål, frilandsgurka och en squash. Hade inte riktigt inspis till mina land i år då lådorna inte blev flyttade till mitt blivande trädgårdsland.

En lördagsförmiddag fick vi vara helt ensamma på stranden! Vattnet var nog ganska kallt men barnen fick iallafall plaska en stund innan vi våldgästade Matildas gumor. 

Fixade brunch åt D och A en förmiddag, skönt att kunna njuta ute i solen också på förmiddagen

Kallt på sjön.. 

En dag var barnen med famo och fafa till Högholmen, då passade vi på att minigolfa. Bra att vara där direkt från morgonen så fick vi vara helt ensamma :D 

Och så firade vi Daniels födelsedag. Simpelt med britakaka med citrongrädde och jordgubbar och en mororskaka

Några kvällar har vi hunnit umgås med familjen L
 
Med båt till Paven måste man ju en gång per sommar. Mathias charmade trubaduren helt fullständigt

Min sista semesterdag plockade vi jordgubbar och på eftermiddagen blev det lite plaskande. Jag vågade också kasta vinterpälsen för i år 

Ibland kan dom leka med samma lastbil.. 

Mitt hjärta smalt när jag tittade ut från dörren och såg Mathias springa efter pappa med sin egen gräsklippare :') 

I år har vi bara haft i bruk en babysimbassäng + ett badkar, bra har det också funkkat, finns inte så mycket vatten att ösa ur före det är tomt ;) 

Tog en barnfri kväll med en av dom bästa jag vet. Blev skumppa och godsaker. 

Fancy piknik på en parkbänk

Kusiner

Terrassen kan se ut som ett bombnedslag när alla sprider ut sina saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)