4 oktober 2012

Att flytta hem tillbaka

Det är något tabu-belagt över att flytta hem tillbaka till sina föräldrar efter att man en gång flyttat därifrån. Men det är ganska vanligt att man gör det när man börjar med ett nybyggnads projekt. Det ger en möjlighet till det nya lånet (ifall man hade bostadslån från förut) och en möjlighet att spara för framtiden och det nya huset.
Jag har den turen att min mamma är glad över att ha mig hemma igen. Hon är glad över att det finns någon att laga mat åt. Och visst är det ganska skönt när mamma lagar mat och tvättar byket. Jag vet ju att det bara är frågan om en kortare tid så det är bara att stå ut när man saknar lugn och ro som man hade när man bodde själv. Tillsammans med Daniel kanske jag ska säga.
Det som jag saknar allra mest är ett eget kylskåp och frys. Att inte kunna gå till butiken och storhandla för det inte finns plats för så mycket varor i ett överfullt kylskåp. Det är ganska jobbigt att behöva springa till butiken var och varannan dag och bara köpa så man klarar sig en två dagar igen.
Förstås har jag ju lite problem med alla mina saker (läs kläder) för mamma har ockuperat alla skåp i mitt rum och mina kläder trängs i en byrå och ikea-kassar. Men hon har lovat fixa rum åt mig i skåpen. Och nej, för mycket kläder har jag inte!
Det råder fullständigt kaos i mitt rum kan jag berätta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)