5 oktober 2012

Första fredagen i oktober

Nu har vi vatten! Vi har också sockeln helt färdigt fylld så nu är det bara att vänta in huset. Om någon vecka borde väggarna vara uppsatta. Och så börjar det!
Det var inte riktigt min förmiddag idag då jag efter gymmet upptäckte att jag glömt handduken hemma. Mina jeans hade också blivit blöta i kassen under tiden jag tränade. Ingenting där som borde ha läckt... Nå handduksproblemet löste jag med att gå till min kusin och duscha. Fick sedan dra på mig mina våta jeans. Och till råga på allt hade jag tagit med mig opar strumpor! (Och så glömde jag ännu mina collagebyxor på hennes köksstol, suck!)
Med min kusin traskade vi omkring på den förutsedda marknaden i ett vått höstregn. Och jag där med mina tygskor. Var inte länge torr om fötterna kan jag säga. Köpte en kringla, det är ju helt måste om man nu engång går på marknaden. 
Nu på kvällen har vi lagat mat, lekt med Daniels systers übersöta hundvalp och badat bastu. Nu ska vi iväg på en in till stan med en kompis. Och jag ska köra, jag vill köra. Det händer inte ofta. Men bilen kanske har med saken att göra, vinkvink!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)