28 november 2012

Min träning

Jag tränar inte för att imponera på någon, jag tränar helt och hållet för mitt eget välmående. Jag tränar inte för att gå ner i vikt, jag gjorde det förut men nu får vågen visa vad den vill. Jag tränar för att jag mår bra av det. För att bygga upp en god grundkondition och när jag nått den, upprätta hålla den. Jag tränar för att hålla ryggen i skick. För ett år sedan hade jag jag ständigt ont i ryggen och led av långa arbetsdagar. Idag har jag sällan sjuk rygg och klarar av mitt arbete utan smärta. Jag tränar för att nästa sommar klara av 10 kilometer på kortare tid än det här året. För det ger mig en bra uthållighet. Och för att det är skönt att ta en runda och tömma huvudet. På våren var mitt mående inte det bästa och det var då jag började träna flera gånger i veckan. Av en enkel orsak, jag mådde bra efter ett träningspass. Och det är ju så det ska kännas, bra i kropp och själ efter träning.
Jag njuter av livet, av god mat och ohälsosamma saker. Jag är inget träningsfreak som inte förstår att njuta av det goda som finns i livet. Jag har bara gjort träningen till en del av min vardag, till en del av mitt liv. En del som håller mig uppe. Det är en så skön känsla som kommer av ett riktigt ordentligt träningspass. Så jag tränar helt enkelt för att mår bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)