20 mars 2013

Fullt upp hela semestern

Min semester blev inte riktigt som jag planerat då mina planer var träning, shoppa till huset, ingen stress och bara ta dagen som den kommer. På måndagen hann jag till gymmet en timme och efter det har vi bara byggt kök. Men vipshej! så nu har vi ett superfint kök! Daniel tog också nämligen lite semester...
Förklarade för Daniel att jag inte vill stressa utan också hinna ta det lugnt och bara vara, se på tv och så. Så fast han bygger på så får jag ligga på soffan och vila, han vet att jag dyker upp i huset när jag fått vila en stund.
Idag har vi varit till Bauhaus för att söka till kakel till bastun. Samtidigt köpte vi kakel till köket trots att jag ännu igår inte visste om jag ville ha kakel i köket. Och vad jag ångrar att vi inte var till Bauhaus för att titta på tapeter flera gånger än dendär ena gången på hösten! De hade ju en massa fina tapeter. Efter Bauhaus blev det IKEA där vi plockade med oss toalett-möblemanget. Och lite nödvändigt krimkrams.
Var in till Puustelli med en skåpdörr som hade ett "fel" och fick det löst. Bra betjäning där. Samtidigt var Kastellis husförsäljare där och han berättade att han försökt lösa problemet jag meddelade honom om förra veckan. Nu är det fast i en annan firma hur dom tänker gå tillväga med det dåliga jobbet dom gjort.
Nu ska jag försöka reda upp här lite så man täcks ta emot gäster på kvällen.

2 kommentarer:

  1. Tack att vi fick komma och ser fram emot nästa träff! :)

    SvaraRadera
  2. Nästa gång på våren när ni orkar ta emot gäster :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)