23 mars 2013

Sweden

Vi har hittat hem från Silja Symphony dit vi begav oss på torsdag eftermiddag. Vi hade en bra och rolig kryssning tillsammans med en av Daniels bästa vänner och hans sambo. Som vanligt blev det ätet för en vecka framåt men det hör väl lite till ? När man engång betalt för ett massivt buffébord är det bara att äta! Fanns mycket nytt på borden sedan förra året och gott var det. Efterrättsbordet hade också fått en uppdatering och där fanns massor av olika sötsaker att välja mellan. Har lite tröttnat på att ta bild på allt möjligt onödigt så det finns just inga bilder från hela resan. Därför heller inga bilder på vad jag ätit för gott.
Dagen i Stockholm spenderade vi på tumis med Daniel då de andra tog en behövlig sovmorgon innan de orkade in till centrum. Vi tvinnade på de vanliga ställerna Drottningatan, Hötorget, Sergelstorg och Gallerian. Vi var också till NK-huset en sväng på jakt efter Bruka design butiken men efter att ha irrat omkring i en halv timme utan belöning gav vi upp. Jestas vilket hus det var säger jag!
På kvällen var vi alla ganska trötta så vi sade gu'natt efter en ganska dålig MidnightShow. Desto tidigare var vi uppe idag och var bland de första vid morgonmålet. Efter det hann vi bra med en sista shoppingrunda på båten. Men fast vi gick tidigt och sova igår kväll är vi båda helt sluta idag. Och vill inte riktigt hitta inspiration för att bygga...

Kan väl också nämna att jag började hela resan med att i terminalen märka att jag varken har pengar eller bankkort med mig! Bra där! Tur har jag en snäll man som snällt betalat allt jag velat köpa (jag ska förstås nog betala tillbaka åt honom) och bjudit mig på mat.

Är rätt så nöjd med min shopping då jag hittade allt det jag var på jakt efter och ingenting onödigt blev köpt (förutom två godispåsar från TaxFreen). På min lista fanns det skor, byxor, en bok och en födelsedagspresant till mamma.

H&M
Skopunkten


Fiffigt, nu behöver man inte snöra skorna varje gång!

Supersnygga kort till kommande kalas
Slurp!

Ett blåsigt Hötorget


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)