10 mars 2013

Veckoslutet

På fredagen hann klockan bli närmare tre på eftermiddagen innan jag steg upp. Resten av dagen och kvällen gick åt till handlande och att slå upp innertak. På lördagen blev det som sagt gym direkt på morgonen. Efter det plockade jag upp Ida och så var vi alla tre och se på ett nybyggt hus. Orsaken var att kolla hur fönsterbräderna såg ut på det huset. Vi blev inte något klokare. Sedan tog jag och Ida en shoppingrunda på stan, inklusive lunch. Vi gick i butiker jag vanligtvis inte handlar i, för att jag endå aldrig hittar något jag vill ha.  Roligt att se på kläder i vårens alla fina färger! Framåt eftermiddagen körde jag hem Ida och spenderade kvällen med mera takpanel. På kvällen kom Seba på kaffe och stora nyheter. Just och just orkade jag se på Melodifestivalen innan jag stupade i säng.
Idag har vi slått upp de sista MDF-bitarna i taket så det kapitlet kan vi förklara färdigt. Städade idag igen inne i huset, förstår inte hur det blir som ett bombnedslag på bara någon dag. Ska bli skönt att få ut allt skrot därifrån! Finns en massa saker som byggubbarna lämnat kvar som vi inte vet ifall det ännu behövs eller om det är överlopps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)