18 april 2013

Tvättäkta idiot

Har surfat runt på nätet i jakt på ett tvätt-torn. Det är inte det lättaste! Var inne i några elektronik butiker i Borgå för att se vad de har att erbjuda och det var inte så hävt. Alla världens billiga maskiner i olika märken finns det, men bland dom bättre har de ungefär en maskin man kan se på. Expert hade bästa utbudet i Borgå på tvättmaskiner. Men får se ifall vi får åka till Vanda för att kolla vad de säljer där.
Det är så svårt att veta vad det är som gör en maskin bra. För endel räcker det att den tvättar rent men jag kräver mera. Jag vill att maskinen har flera olika tvättprogram, timer-funktion, visning av återstående tvättid, så ska den vara rätt så tyst och energisnål. Med torktumlaren är jag inte lika kräsen, gärna får den också ha flera program och visa återstående tid. Men tvätten torkar också utan torktumlare.
Jag tycker att LG och Elektrolux har de snyggaste maskinerna, men här kan man inte välja det som ser bäst ut. Miele som är den bästa bland tvättmaskiner (och som nog kanske är nummer 1 för oss) ser ganska tråkig och gammalmodig ut jämfört med många andra.
Tror jag ska ta mamma med till elektronikbutiken och så ska vi lite höra vad de har att säga om olika märkes maskiner. Vill veta mera om Samsungs tvätt-torn då de är i ganska bra prisklass men lär ändå ska vara lika bra som Siemens, som är några hundra dyrare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)