23 maj 2013

Aldrig mera blåbär i bålen

På lördagen hade vi husinvigning (jag vägrade ordna en fest) för våra vänner. Det var inte många som kom när det var "meningen" utan nästan alla kom samtidigt när ishockeyn var slut. Jag hade nog räknat med det och inte ställt i ordning allting i förtid. Var jätteroligt att det var så många som kom. Och så fina presenter de hade med sig också!
Vi hade tur med vädret (tills det blev åsk-storm vid tiotiden) och många trivdes ute i solen. Det blev inte så hett och trångt inne när man kunde sprida på sig.

Vi bjöd på skinkpaj, bulla, kex, godis och chips. Och förstås bål. En alkoholfri och en med alkohol. Och jag kommer aldrig mera sätta blåbär i bålen! Det var lixom blåbär (s fläckar) på alla mattor efter det. Fast riktigt god lär bålen nog endå ha varit. Och det är väl huvudsaken. Lite harmade det nog att bastun också var blå efteråt.. Nå det var bara för Daniel att slipa och lacka pånytt!
Vi hade endå en rolig kväll med fina vänner och det är huvudsaken :)


Alkoholfri bål

Hmm ?


Syskrin, tur för vi ägde varken nål eller tråd!
En popcornsmaskin
En grönsaksskivare så jag slipper knivsår i händerna
Tog inga bilder på lördagen, har blivit ytterst dålig med kameran, och nu ångrar jag mig att jag inte knäppte några bilder. Måste nog försöka skärpa mig med kameran!

2 kommentarer:

  1. Voi näää va synd med bären i bålen! Den alkoholfria va bra, tack för festen ;) de ble en riktigt mysig åska när vi åkte hem :)

    SvaraRadera
  2. De va roligt att ni kom :) o så fick vi se er lilla prinsessa <3

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)