1 maj 2013

Vappen 2013

Hade morgontur igår och inte det minsta vappen-fiilis på hela dagen. En kort stund som solen sken på dagen kändes det aningen som om det vore vappen men så började det regna och dit for den lilla känslan! Vilade en stund efter jobbet och sedan åt vi mat här hemma innan vi åkte iväg till Drägsby. Samma ställe där vi firade vappen förra året men iår var vi 5 stycken istället för 25. Men roligt var det också att ta det helt lugnt :)   Vi grillade lite och drack mjöd (och lite annat). 
Idag sov vi (jag) "länge", längre än jag gjort på flera veckor. På förmiddagen radade jag lite ved medan Daniel körde upp mera. Det kändes ganska lönlöst att rada veden då jag inte fick se högen minska, utan växa! När jag hunnit få in några famnar ved kom det en till skopa och högen växte. 
Jag tyckte vi skulle åka in till torget på årets första lösglass och det var den fjuttigaste glassen jag sett! Dyr var den också. Vi strövade omkring på torget och längs ån en stund. Men när vi var påväg bort så stötte vi på gårdagens sällskap och följde med dem till Amarillos terrass. Så nu har vi invigt terrass säsongen också! De skulle äta så för oss blev det Magic Fries, gud vad dom är goda! Satt där en stund innan Daniel ville hem och "arbeta". Meningen var att vi skulle rada in veden men jag började städa istället när jag hade lust att städa. Så veden är oradad men det finns väl andra dagar också.. Medan jag städade har Daniel bugrat med traktorn ute på gården. Imorgon är det jobb igen... 

Det var blåsigt på torget


Meterslaku mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)