24 juni 2013

Midsommar

Så var midsommaren över för iår. Har haft en av de bästa midsomrarna! Midsommaren firade vi i Tvärminne på Nordströms sommarstuga. Vi var nästan helt samma gäng som för två år sedan då vi också var där.
Vi startade redan lite efter klockan 14 på torsdagen och slapp undan den värsta rusningen. På vägen fick jag ett hemskt sug efter färska ärter, så när jag råkade se en skylt att de säljer jordgubbar och ärter var det bara för Daniel att stanna så att jag fick mina ärter :D
På kvällen badade vi bastu och grillade korv. Inget speciellt. Vi var uppe och tog en titt på Tvärminne-caravan området. De som "bodde" där hade fixat så mysigt runt sina husvagnar.
På fredagen var vi några som åkte in till Hangö för att handla lite sånt som glömts hemma eller redan hunnit ta slut (alkoholen). Resten av dagen spenderades på beachen i den varma södersolen. Blev lite lekande med de olika "leksakerna" som fanns på stranden. På kvällen åt vi grillat, drack snapsar och hade roligt. Midsommarbrasan tändes och människorna från karavanen kom ner till stranden. Vi var riktigt många där som alla skrattade och njöt av värmen från brasan. Sedan blev det förstås bastu för dem som ville bada. Klockan 2 gav jag upp när Daniel tyckte jag sku gå och sova i sängen istället för att sitta vid bordet och hänga med huvudet. Klockan 5 vaknade jag en ordentlig smäll. Det gick en hård åska över havet, som tur kom den inte över oss. Sedan började det regna ordentligt.
På morgonen var alla relativt tidigt uppe och efter en ordentligt frukost var det stranden som gällde igen. På kvällen blev det midsommarmiddag med lax i olika former, sill och nypotatis. Jag åt så jag nästan sprack! Sedan kom det ännu efterrätt som man sku orka äta upp. Jag slängde över halva min pajbit i grannens tallrik som inte märkte någonting, tyckte bara att det vara för lite vaniljsås. Och vad vi skrattade!
Det blev förstås bastu igen och simmande. Idag orkade jag inte vara uppe så vid klockan 23 sade jag gunatt.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)