21 oktober 2013

Svisch!

Alltså vart springer dom här dagarna ? Veckoslutet har bara svischat förbi igen! På torsdagen var jag första gången på ett Me and I - party hos mammas väninna. Helt övertygad blev jag inte om deras kläder, mönster och färger. Men beställde iallafall en mössa till mig.
På fredagen hängde jag hos mamma tills Daniel slutade och det var dags för veckohandlande. På eftermiddagen tyckte Daniel att vi ska fara till K-rauta och köpa lite saker, tog ju bara en timme. Efter det gick vi in en sväng på Gigantti för att kolla på tv:n, tur så ringde pappa för annars hade vi nog fått med oss en tv hem! Hem och byta kläder och sedan till Surf där pappa väntade. De ville bjuda oss på mat och spendera kvällen med oss. Där gick sedan hela kvällen med bra sällskap och god mat.
Lördagen blev inte riktigt som planerat, fast vi inte hade några planer egentligen. Daniel skulle iväg på en grej som han sade att tar någon timme, under tiden var jag hos Nixu och lånade hennes symaskin. Någon timme blev till hela dagen och det var nästan kväll när Daniel sökte mig. Så hela lördagen spenderades hos Nixu, jag sydde, hon stickade och O hade Saw-maraton. Vi hämtade kinamat och hade picknick i hennes vardagsrum. Saw är en hemskt aptitlig film! På kvällen var jag så döslut av huvudvärk att jag bara låg på soffan.
På söndagen hann jag äntligen göra något här hemma, byka och laga mat. Eftermiddagen gick sedan till mera "partyn" då det var Artic Nutrition och Mary Kay hos svärmor. Beställde en burk med tabletter mot bobbor, hoppas de också hjälper.

Getost pasta med champinjoner 


Hade inte använt en symaskin sedan högstadiet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)