12 november 2013

Crescent Classic

Det dyrbaraste inköpet till nykomlingen var nog (är säkert för de flesta) vagnen. Ett fordon till en liten liten människa är inte billigt. Även de begagnade vagnarna kostar en hel del. Om man ens är lite kräsen dvs.
Vi var redan tidigt och tittade på vagnar. Det var ju så spännande att få titta med det öga att vad är det vi vill ha. Vi tittade på olika Emmaljunga och Brio vagnar, både kombi och duo. Det är något med Emmaljunga vagnar, "alla" vill ha en sådan. Utan erfarenhet kan jag inte säga vad det är som är så speciellt med Emmaljunga, jag har bara hört att de är bra på många sätt. Ändå har jag inte haft sådär att jag måste ha en Emmaljunga vagn, jag har bara inte fallit för dem. Länge funderade vi på en Brio Kombi, för det var en kombivagn vi ville ha. För mig lät en duovagn otymplig och stor, besvärlig att förvara.
I misstag snubblade jag över Crescent Classic vagnen i Borgås babybutik. Och det var hänt. Jag inte bara snubblade, jag föll. Men det var inte ett självklart beslut ändå och jag funderade, i flera månader.
Jag spenderade otaliga timmar på nätet, jämförde vagnar och priser, nya vagnar och begagnade. Vagnen skulle vara stadig och ha stora luftfyllda hjul, det var kraven. Den fick ändå inte vara alltför stor då den ska rymmas med i bilen. Det var inte lätt, alla som stått där i barnvagsdjungeln och skrapat sig i huvudet över olika finesser och tillägg, vet känslan. På Max & Mia i Borgå var det bra betjäning, kvinnan berättade om allt och lite till som har med vagnen att göra. Och fast jag flera gånger var in och tittade på den, berättade hon alltid lika glatt om den.
När jag nästan bestämt mig för vilken vagn jag ville ha, stod jag igen på noll. Vilken färg skulle den vara ? I flera veckor tittade jag på de olika färgalternativen, men bilder på nätet är sällan de samma i verkligheten. I början av oktober hade jag gjort mitt slutliga beslut. En svart Crescent classic skulle det bli. Fyra veckor senare fick jag söka hem vagnen.
Och jag skriver om "jag", eftersom det var jag som fick bestämma vad jag ville ha. Daniel har varit med och tittat på vagnar, sagt sina åsikter och vad han inte gillar. Medan jag tittat mera på utseendet har han varit intresserad av vagnens konstruktion och hjul. Det slutliga beslutet var ändå mitt när han gett sitt godkännande på Crescenten.




4 kommentarer:

  1. Den ser nog behändig ut! :) De som slog mig att e ganska jännä är att den är svart också inuti kupan.. många är ju ljusare inuti med tanke på solen och värmen, som stiger väldigt fort in i kupan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har ja int alls ens tänkt på :/ men man får opp "kupan" nästan helt att de slipper o vädra in i vagnen :)

      Radera
    2. De e ju skönt! för blir nästa sommar lika varm som denna så vet man int vart man ska ha babyn! tur är ju eran tös redan lite äldre så har nog redan sömnrutin. Adéle sov ju säkert 4 sömnar och man fick springa ut i varmaste solen och ibland försöka få henne och sova inne.. Hoppas ni mår bättre redan, ni har en så fin och vacker flicka!

      Radera
  2. Hej Jessica!
    Trillade in på din blogg genom letande efter recension om barnvagnen Crescent Classic 2013, då det just nu lutar åt en sådan vagn till vår lilla skatt som är beräknad till i Juli. Nu har väl ni använt vagnen ett tag och det skulle vara super kul om du ville berätta vad ni tycker om den? :) Du får jätte gärna maila mig IdahAhlback@hotmail.com Mvh Idah

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)