12 november 2013

Min graviditet - andra trimestern

Andra trimestern började så som det står i böckerna; jag fick energin tillbaka och mådde bra. Jag kunde träna igen (nästan som innan jag blev gravid) och vi länkade tillsammans med Daniel. Jag hade semester och njöt för fullt. Nu kunde man redan se en liten bula på magen om man visste om det. Det blev rådgivningsbesök och första läkarbesöket. Fick utskrivet medicin mot halsbränna då jag märkte att jag fick halsbränna på jobbet av allt böjande och hukande. Redan på semestern märkte jag att ryggen började krångla, men bara när jag gick extra långt eller länkade. Så bytte länkande till promenader. När jag återvände till jobbet efter semestern tog jag ut lite extra lediga dagar för att kunna njuta av Daniels semester också. Jobbade alltså inte många turer innan jag märkte att jag fick sjuk rygg på jobbet. Snart kunde jag konstatera att det var gåendet som gjorde min rygg sjuk. Ibland kunde den vara så sjuk att benen inte höll. Blev sjukskriven några dagar åt gången och skulle där emellan prova på att jobba. Det gick ibland och på jobbet fick jag vara som extra, då blev det inte lika tungt.
När jag ansträngde mig fick jag kramper i magen (förstod inte då vad det var) och på jobbet var det alltid som värst. I augusti fick jag minska träningen igen till lugnare pass och sådant kroppen klarade av. Jobbade någon tur ibland för att sedan igen bli sjukskriven.
Förutom den krånglande ryggen och sammandragningar mådde jag bra under sommaren. Vi gjorde allt möjligt och för mig var det inga problem att vara utan alkohol fast alla andra hällde i sig i sommar hettan.
I maj fick redan många vänner veta om vår hemlighet och under sommaren blev det allt fler som fick veta.

17+4 och 23+3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)