25 december 2013

Jag vill, okej ?

Här tas det bilder i mångplural dagligen på vår lilla tös, det hör ju lixom lite till. Och så är det säkert i alla nyblivna familjer. Har en massa fina bilder på henne men funderar hur mycket det är okej att visa. Att det är okej för mig (och Daniel) och vad som känns bra. Var och en avgör ju själv hur mycket man vill visa  av sitt barn på bloggen och facebook.
Jag vill ju visa, en del iallafall. Om jag senare ångrar mig går de ju att få bort från bloggen (fast de kanske blir kvar ute i cyberrymden). Men så är det med allt. Inte är bilderna på facebook något bättre skyddade, där förlorar man dessutom äganderätten till dem när de laddas upp. Sedan ska inte någon komma och sätta näsan i saken om att alla ska ha rätt att själv välja, för det ju nog jag som gör min dotters val så länge hon inte själv kan välja.
Bilder där ansiktet inte syns är kanske bättre om man vill tänka på barnet, men de blir nog ganska tråkigt att aldrig få se ansiktsutryck, leenden och vem barnet liknar. Själv lägger jag no upp bilder där Frökens inte ansikte syns ibland, just för att inte visa för mycket. Vad som är för mycket väljer alla själv.

Just nu handlar min blogg mest om min graviditet och lilla Fröken. Endel kan tycka det är tråkigt och slutar läsa min blogg, andra finner det intressant och roligt att följa med. Men det är min blogg om mitt liv, och just nu (och en lång tid framöver) är Fröken mitt liv. Det finns inte alltid så mycket roligt att skriva om som hemmamamma och då blir det mest babyinlägg.


2 kommentarer:

  1. Har inte alls hunnit blogga men nuu ska ja ta tag och läsa dina inlägg, du e hurtig på ti skriva!
    Hon är nog så fin er flicka!
    De stämmer alla väljer hur dom gör här på nätet, säger inte att FB är tryggare än bloggen eller över huvudtaget vad man lägger i nätet men när man ser på läsarhistoriken någo erotiska sidor så ble ja lite rädd, Nu e ja int alls mer så tarkka om hon lite mer syns i ansiktet, för som du säger så går man miste om en massa gester, lenden och goda miner. Dom hänger ju visserligen sen här på väggen hemma hos oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måst ju uppdatera så man int tappar sina läsare ;) Aedéle e minst lika fin :))
      ja har int ens tiita på min läsarhistorik va där e för sidor :/

      Radera

Tack för din kommentar :)