12 januari 2014

012 - Barndomen

012. 5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn

Oj, får verkligen fundera efter! Egentligen borde jag ju ta och fråga mamma och pappa det, de kan säkert säga bäst vad jag helst lekte med.


Nr.1 Lillasyster heter den, en steinerdocka jag fått av mina gudföräldrar som liten. Som ni ser har den hängt med ett antal år, den sku med överallt och jag sov absolut inte utan den. Den är sydd lite här och där men än finns den kvar.

Flera leksaker kan jag nog inte sätta i ordningsföljd så de kommer i den ordningen jag kommer ihåg någon leksak.

Min cykel som jag hade vid 3-5 års åldern och körde omkring med. Också den finns kvar ännu idag och Matilda kommer få den när hon blir större.
Barbien lekte jag mycket med och jag hade en hel massa olika och ännu mera kläder.
Jag tyckte om att bygga med Lego, särskilt om pappa var med och byggde fina hus.
Det blev 4 saker, men nu kommer jag tyvärr inte på flera :(


2 kommentarer:

  1. Din stainer docka kommer jag ihåg. Den hade du också alltid med till Eijla!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)