11 januari 2014

Den där känslan..

.. när man får dra på sig sina träningskläder igen efter många månaders paus! 

Kände mig riktigt timmad och fit! (Ända tills jag så mig i spegeln och konstaterade att det nog ännu är en bit dit). 
Var till LadyLine och deltog i Bailamama Feelings timme, en timme för gravid och nyförlösta. [Feelings -tunti on kätilöiden ja fysioterapeuttien suunnittelema turvallinen ryhmäliikuntatunti raskaana oleville ja synnytyksestä palautuville naisille]Det var som en privattimme då jag var den ända deltagaren, haha! Bra att börja med en sådan timme där alla rörelser passar min kropp och jag inte behövde fundera att kan jag nu göra det och det utan att kroppen tar skada. Det är ju främst de raka magmusklenrna som kan ta stryk ordentligt. Det var en hel massa olika knipövningar, lite dansande och stretchning. Ska se om jag går pånytt om en vecka :)

Mina raka magmuskler har redan nästan återställt sig helt! Så jag får väl lite skryta om dem för det kan ta upp till 9 månader innan de gått ihop och mina är så gott som ihop redan. På bb sa också barnmorskan som klämde på min mage för att känna på livmodern att mina magmuskler är i vägen så jag måste vara helt avslappnad för att hon ska kunna känna efter. Tänker försäkerhets skull ändå vänta ännu några veckor innan jag sakta börjar träna de raka magmusklerna. Sidomagmusklerna och den djupa magmuskeln är det fritt fram att träna. 


Dessa goda protein-sheikkar har jag saknar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)