19 februari 2014

050 - Musik

050. Berätta om ett härligt minne kopplat till musik

Om jag hör en sång som jag brukade lyssna på någongång så brukar jag minnas olika händelser kring den sången. Som t.ex. denhär låten spelades när vi var där och gjorde det, och denhär när jag fyllde år. Så jag har mångamånga minnen som är kopplade med musik.
Något minne som är sådär extra härligt kan jag inte komma på men när jag och min kusin var små och besökte vår mormor så brukade hennes sambo låta oss spela på sitt piano, han visade oss lätta toner som vi kunde öva oss på. Och så spelade han också för oss. Jag har alltid tyckt om att klinka på pianon men aldrig lärt mig spela och det var så roligt att få trycka på tangeterna en stund och höra på de olika ljuden som pianot hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)