4 februari 2014

Fleece, lurv och ylle


Alla dessa haalare! Och tur att Fröken inte alls har många. Dessutom är de alla i storlek 56-74 så det kan fort bli bråttom att hinna använda alla. Av alla dessa har jag köpt 3 stycken, de restiga har hon fått från olika håll. Och jag som inte ens tycker om att använda haalare på henne!
Vinterhaalaren från mammalådan blir sparad som oanvänd, kanske eventuella nästa kan ha den. De flesta kommer alltså att måsta användas i vår men jag hoppas någon ännu går på på hösten.


De lurviga nallehaalaren har Matilda haft på sig då hon sovit i ute i vagnen (den vita är nu för liten) då det är + eller några minus grader. Den randiga Villervalla fleecedräkten fungerar bra när det är upp till 10 minusgrader. Vid flera minusgrader är den prickiga yllehaalaren bäst. Den vita påshaalaren har vi provat en gång, för att man måste ju använda kläder man köpt. Fast den kostade nu också riktigt en hel euro så.. så farligt är det väl inte om den inte blir använd flera gånger. Den kläddes hon i när vi var till mommo en söndag, och det var absolut första och sista gången Matilda har haalare på sig i bilstolen! Ett sånt jobb ti få fast bältena och de kändes lösa och såg inte alls bra ut.
Fast det är ju tur att det finns av de olika slag så kan man välja efter vädret :)

1 kommentar:

  1. Oj! Det var inte lite overaller! :)
    Svar: Jag tror 5:2 dieten funkar.. vet flera stycken som gått ner en hel del i bra takt också.. tror inte det är bra att gå ner för snabbt som när man kör bara med shakes två veckor. Så detta kan nog funka. Jag har bara kört en fasta dag och en "vanlig" dag igår och har redan gått ner 1,5 kilo. :) Nu ska jag bara sluta fuska med min träning också. :P Haha..

    Haha.. ja det där med facebook alltså. Visst att jag kan skriva till min man nåt gulligt ibland men inte när han är hemma utan det är mer om han jobbar och jag saknar honom men oftast blir det på sms isåfall. :P Kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)