10 februari 2014

Dag på stan och flickkväll

När länken var avklarad på fredagsförmiddagen lämnade jag Matilda ute i vagnen och Daniel på soffan och for till stan. Ringde mamma som sällskap. Vi hann till flera ställen på bara en lång timme och jag fick skaffat allt jag hade på listan. Jobbit när man inte får allt från samma ställe!
Hem och färga håret med en gallskrikande baby. Magknip eller nånting annat, man vet inte. Sedan packade jag iväg Matilda med Daniel och fixade mig själv färdig. Kläder finns i skåpet hur mycket som helst, men ingeting som duger. Fast denhär gången gick det underligt bra att välja kläder!
Mamma och hämtade mig för att släppa av mig i Söderkulla. Var in en sväng på jobbet tills C kommit hem och gick sedan till henne. Korkade en cider och väntade att klockan skulle gå. K joinade oss och sedan åkte vi till J några kvarter bort.
Hos J var brann det ljus i vändagens färger och vi bläddrade i PartyLites broschyr en stund. En Irish Coffee som värmde gott. Bra att kombinera PartyLite med flick- och vinkväll! När ljusen var beställda blev det ost, kex och vin. Och till efterrätt Irish Coffee ostkaka. Lite tårta på tårta där men så blir det med många kockar!


Kvällen gick med vin och skvaller. Mitt i allt var klockan redan så mycket att de började ringa skjuss åt sig till Borgå. Jag ville inte hem ännu! Och jag hade lovat Daniel att komma hem och inte fara ut. Nå ringde honom och ba om ursäkt men att jag nog ändå far med en sväng till baren.

Han var också med på ost och vinkväll
Vi tittade in på den nyöppnade O'Malleys, som ser likadan ut som baren innan. Där var ganska fullt och vi satt i en passage. Mindre roligt och jag fick schasa på dom andra för att få ut dom. Men de var med på noterna, flaskan in i rocken bara och så gick vi ut!
Det blev Amarillo som vanligt (vadå vanligt, det är ju nog ett år sedan sist!). Där var passligt med folk, underligt lite bekanta och skit musik. Förut har där spelats bra dansmusik, nu var alla låtar remixade till tusen och jag kände igen kanske en på 10! Tråkigt. Dansade ändå lite, flickorna sjöng karaoke och sedan blev det hemfärd.
Visste att jag ska orka stiga upp med Matilda på lördagen så drack bara en cider i baren, och nästan en liter vatten.
Ivarjefall var det roligt att få vara Jessica, och inte bara mamma för en kväll med mina vänner! I väntan på nästa gång..


2 kommentarer:

  1. DJn som spela då remixade nog allt så tusan, tyckte själv att de blev lite jobbit sen ti sist! Annors brukar de vara någårlunda "normal" musik :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att veta! Så kanske man kan fara flera gånger o dansa ;)

      Radera

Tack för din kommentar :)