10 februari 2014

Ett stort badkar

Igår presenterade vi simbassängen för Matilda. Vi var alltså på babysim. Matilda tog det lugnt, inget gnällade eller skrikande, satt i bilstolen, smakade på handduken och tittade omkring.
När vi gick i bassängen visade hon inte med en min vad hon tyckte. Vi började med en ringlek och då kvinkade hon lite till när vi "hoppade" i vattnet.
Lite undrande såg hon nog ut när vi flöt omkring där i vattnet men verkade ändå njuta. Hon sparkade också fint när man drog henne i vattnet.
Duschande är nog för henne ännu något som förvånar, vi har ändå bara duschat 2 gånger nu. Men hon tittar bara omkring att vad är det som kittlar på ryggen. En stund torkade vi oss i bastun innan vi gick ut och klädde på oss.
Och det var inte det lättaste! Först ett minimalt omklädningsrum med många mammor och babyn, sedan en bänk och inget skötbord, dåligt säger jag. (Får be min chef skaffa dit ett nytt skötbord då det som funnits där gått sönder!) Vid påklädande blev Matilda lite arg för jag visste inte riktigt hur jag skulle göra, lade henne på ett smalt skranglit bord och fick på blöjan, bodyn och strumpbyxor som bara kom på till hälften. Lade henne i bilstolen, klädde på mig, packade ihop alla våra miljoner saker och gick ut i aulan och klädde på henne ordentligt. De andra babyna var redan så stora att de kunde sitta själv och någon gick, så det är ju lite lättare att klä på en sådan.

Jag hade lite stressat innan simningen hur det skulle gå med omklädning och dusch. Men det gick helt bra och de andra mammorna gav råd och tips. Efter några gånger går det säkert smidigare. För eftersom Matilda verkade tycka om det så kommer vi att fortsätta. Väntar på att hon ska upptäcka vattnet och inte bara flyta helt apatisk :)

Jag tycker det är lite smått obehaglit att simma i bassängen där babysimmet hålls när jag vet vilka åldringar simmar där på mornarna. Och att babyna kryper omkring på golvet, usch! Men det är säkert bara för att jag jobbar och vet. Klorhalten är ju nog så hög i vattnet att det ska hållas rent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)